دوشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۸۸

استودیوی طراحی- مدرسه راهنمایی

چند نمونه از کارهای دانشجویان درس طراحی معماری 2, دانشگاه هنر اسلامی تبریز
همکار : مهندس نیرومند
از جمله کارهایی که به محض بازگشت بر عهده ام گذاشته شد هدایت این استودیو بود. خوشبختانه کتابهای مختلفی در مورد طراحی فضاهای آموزشی ترجمه و تالیف شده است از جمله کتابهای :
1-دستور زبان طراحی محیط های یادگیری تالیف حامد کامل نیا
2- طراحی و معماری فضاهای آموزشی , تالیف دکتر رضا شاطریان
سر فرصت در مورد طراحی مدارس و روند کار آتلیه صحبت خواهم کرد. منتظر نظرات شما هستم.
































































































































۱۴ نظر:

amin shahamipour گفت...

salam khaste nabashid man ke kaf kardam in karharo didam vagean alian kheili hastin barangizand

سارا گفت...

سلام و خسته نباشید. خیلی به دردم خورد. خصوصا که موضوع من هم مدرسه ست. البته آرت اسکول و زیربناشم محدود به 2500 متر. اما تا همین حالاش بیشتر حالت جامعه شناسی گرفته بود پایان نامه م و با دیدن این تصاویر ذهنم حسابی باز شد.

ناشناس گفت...

سلام مرتضی عنایت تو روحیه مضاعف به من داد ممنون یک دنیا
مهدی مطلق

عقیل بهرا گفت...

موفق باشید.

ناشناس گفت...

سلام بچه هاتون ماکت میسازن در حد تیم ملی!!
ولی خداییش این حجما کدومش میگه من یه مدرسه م اونم تو ایران!؟
بیشتر شبیه به سازمان انرژی اتمی و مجتمع فروشگاهی و .. است.
با تشکر از اینکه ما را در کارهاتون سهیم کردید کار خیلی قشنگیه.

Morteza Mirgholami گفت...

به دوست ناشناسم

کتابی چاپ شده است به نام
Designing the sustainable school
by Alan Ford.

شاید دیدنش کمی نظرتان را عوض کند. بعلاوه اگر منظورتان از مدارس موجود در ایران همین مکعبهای بی روح است فکر کنم شباهت نداشتن این کارها به این نوع به اصطلاح مدارس یک امتیاز محسوب شود.

ali khiabanian گفت...

با سلام و خسته نباشید. دستتون درد نکنه کارای خیلی خوبی شدن. خوشحالم که برگشتین. لطفا سر فرصت از روند طراحی کلاس برامون بنویسید. موفق باشید.

ناشناس گفت...

سلام
اگه ميشه پلان سومين ماكت رو مي خواستم
واقعا ممنمون ميشم
خيلي لازم دارم
شادي از كرج
alonefiction@yahoo.com

zoheir گفت...

ba salam va tabrike sale no
ma mikhaim dar zamin 2000 metri ba zir bana 1200 ta 1500 metr besazim
lotfan chand sit moarefi konin ke beshe plan gheire in mokabaye sade beshe gereft o did mamnon misham

سام گفت...

درود بر شما.
کارهای جالبی بود,البته به قول یکی از دوستان که گفت که این جور مدارس تو ایران ساخته نمیشه.به نظر من با این وضعیتی که تو سازمان نوسازی مدارس هست تا 100 سال بعد هم تمام مدارس ما همینجور مکعبی میمونه....
به هر صورت خوشحال میشم از وبلاگ من هم دیدن کنیدونظرتون رو برام بنویسید.
WWW.SSG.JBG.IR شییک سازان گیل
دوستار شما,سام.
بدرود

سام گفت...

درود بر شما.
کارهای بسیار جالبی بود ولی در حد طراحی نه اجرا!
البته امکان داره تو کشورهای دیگه اجرا بشه و این کارهای زیبا نشونه تلف شدن استعدادهای بسیار عالی در کشورمان است.
فکر کنین طرحهای به این خوبی بعد ز گرفتن نمره دیگه گوشه خونه میفته و بعد از مدتی ناپدید میشه...
به امید روزی که مدارس ما از شکل مکعبی در بیاد.
در ضمن خوشحال میشم از وبلاگ من دیدن کنید.شیک سازان گیل
www.ssg.jbg.ir
نظر یادتون نره.بدرود

Tina گفت...

سلام و خسته نباشید
میتونم پلان بعضی از این پروژه ها رو ببینم؟
من این ترم طرح نهایی اموزشی دارم

مهدی مطلق گفت...

سلام مرتضی
میگم جستجو در نوشته های تو کار سختیه اگر در مورد روند کار آتلیه که توی این متن نوشتی جایی توضیح دادی لینکشو بزار من هم بخونم ذهنم باز بشه اگر نه خوب یه توضیح بده ما بخونیم روشن شیم و دعات کنیم.
مهدی مطلق

ناشناس گفت...

مرسی خیلی خوب بود