برای نمایش آثار هنری در فرانسه توسط معماران Shigeru Ban و Jean de Gastines طراحی شده. پوسته پوشش دهنده بنا به گفته طراحان از کلاه حصیری چینی الهام گرفته شده اما دیدهای درونی بنا نمادهای دیگری را نیز عیان می کنند.
سلام اول اینکه از آشنایی با شما خوشبختم در مورد این پست می خواستم عرض کنم، شاید زمینه نماد گرایی وجه ضعیف تری نسبت به گرایش پوسته وار در این بنا باشد. مثلا پوسته هایی که عموما در کارهای " هرتزوک و دومورن " به چشم می خورد وجهی از نماد رو در خود لزوما حمل نمی کنند. حتی در پروژه آخر که به نام "آشیانه پرنده" مطرح شد به خاطر علاقه کشور میزبان بود. و در مجاورت آن سالن ورزشهای آبی رو هم به این شکل با یک نام باید بخوانیم. نامی که برگرفته از معماری و فرم است. فکر می کنم این نوع برخورد بیشتر در نگاه شرق دیده میشود و همواره راز یک معماری، در شرایط امروزی و تنوع تکنیک ساخت، در یافتن یک تشابه یا نام خلاصه می شود. برخلاف تجربه مشترک من و شما، بنای " هارونیه " در نزدیکی طوس، که در کمال جسرت و با قدرت بنا خود را معرفی کرده و نیازی به کشف پیچیدگی در آن به چشم نمی خورد که در زمان خودش واقعا گویای ذکاوت تاریخی برای ما می باشد. اما کمی بعد در اصفهان و در زمان شاه عباس این رویه راز آلودگی ادامه پیدا می کند. آرزوی موفقیت
Hi.I am an Iranian architect,doing my PhD at Melbourne University, Faculty of Architecture, Building and Planning.
I received my Master Degree from Iran University of Science and Technology.I am interested in social aspects of cities and architecture. Public spaces, place studies, identity , social sustainability and local/global interaction.
My E-mail:mirgholami@gmail.com
m.mirgholami@pgrad.unimelb.edu.au
for further information check:
http://www.gradstudies.unimelb.edu.au/future/profiles/mirgholami.html
۳ نظر:
سلام و خسته نباشید
کاش در مورد تیتر یه کم توضیح میدادی
موفق باشید
سلام
اول اینکه از آشنایی با شما خوشبختم
در مورد این پست می خواستم عرض کنم، شاید زمینه نماد گرایی وجه ضعیف تری نسبت به گرایش پوسته وار در این بنا باشد. مثلا پوسته هایی که عموما در کارهای " هرتزوک و دومورن " به چشم می خورد وجهی از نماد رو در خود لزوما حمل نمی کنند. حتی در پروژه آخر که به نام "آشیانه پرنده" مطرح شد به خاطر علاقه کشور میزبان بود. و در مجاورت آن سالن ورزشهای آبی رو هم به این شکل با یک نام باید بخوانیم. نامی که برگرفته از معماری و فرم است. فکر می کنم این نوع برخورد بیشتر در نگاه شرق دیده میشود و همواره راز یک معماری، در شرایط امروزی و تنوع تکنیک ساخت، در یافتن یک تشابه یا نام خلاصه می شود. برخلاف تجربه مشترک من و شما، بنای " هارونیه " در نزدیکی طوس، که در کمال جسرت و با قدرت بنا خود را معرفی کرده و نیازی به کشف پیچیدگی در آن به چشم نمی خورد که در زمان خودش واقعا گویای ذکاوت تاریخی برای ما می باشد. اما کمی بعد در اصفهان و در زمان شاه عباس این رویه راز آلودگی ادامه پیدا می کند.
آرزوی موفقیت
ارسال یک نظر