جمعه، بهمن ۰۵، ۱۳۸۶

تصمیم گیری برای فاصله زمانی بین ضیافت ها و موضوع نهایی ضیافت چهارم

با تشکر ازلطف و توجه دوستان عزیز , با توجه به نظرات ارائه شده به نظر می رسد که اکثر دوستان با یک فاصله دوماهه بین ضیافتها موافق ترند. البته مهندس رفیعی عزیز , پیش کسوت ما و آغاز کننده این حرکت, نظری ممتنع داشته و تصمیم گیری را به عهده میزبان گذاشته اند . شخصا با فاصله زمانی بیشتر موافقم بنابراین تا دو-سه هفته آتی منتظر نظرات بیشتر دوستان در مورد روال برگزاری ضیافت ها خواهم بود.
دوست عزیزعلیرضا (وبلاگ same old fears)
موافقم که موضوعات تا به حال کلی بوده اند اما اگر به نوشته ها نگاه کنیم هر کدام از زاویه خاصی مسائل را موشکافی کرده اند. در مورد اینکه نوشته ها رسمی تر یا به قول شما سمیناری تر باشند یا راحت تر و وبلاگی تر باز هم فکر می کنم این تنوع در نوشته ها موجود است و به سلیقه خود نویسنده بستگی دارد. در کنفرانسها هم گاه موضوعات آنقدر کلی اند که رشته های مختلف می توانند به تبادل نظر با هم بپردازند و گاه آنقدر خاص و جزئی که فقط عده معدودی از آن سر در می آورند. بنابراین برداشت من این است که در همین موضوعات کلی نیز هر کس می تواند روی بخش خاصی تاکید کند.
ممنون و پاینده باشید
نظرات ارسال شده دوستان:

سلام دوست من فکر کنم یک فاصله ای بین ضیافتها بیافتد خیلی بهتر است تا تازگی و "اتفاق" بودن قضیه حفظ شود.این نظم تکراری ضیافت هارابه رو تین تبدیل می کند و کمی باماهیت آزادانه بلاگ در تضاد است. ممنونمsame old fears

Morteza Mirgholami ...
سلام ممنون که نظرتان را بدون تعارف بیان کردید. راستش من هم احساس کردم که شاید بهتر باشد زمان بین ضیافت ها را طولانی تر کنیم. الان هم البته قصد من فقط اجماع برسر موضوع بود و نوشتن را هر وقت که صلاح دیدیم می توانیم شروع کنیم. مثلا از یکی دو هفته بعد.

فضای رویداد ...
با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز. موضوعات جالبی رو انتخاب کردید.

آرش پوراسماعیل ...
دوست عزيز آقاي ميرغلامي با تشکر از شما به جهت قبول ميزباني و نيز ارائه موضوعات ضيافت چهارم پيشنهادي داشتم :اگر ساير دوستان به خصوص بنيانگذار اين حرکت جناب آقاي رفيعي بپذيرندضيافت ها را به صورت هر دوماه يک بار برگزار کنيم تا دچار روزمرگي نشود و ارزش آن کاسته نشود.لطفا در صورتي که صلاح بدانيد اين پيشنهاد را به دوستان ارائه نماييدبا سپاس و آرزوي يک ضيافت پربار در منزل صميمي شما
سیاوش کرباسی ...
به نظر می رسد که اگر وقفه ای بیفتد،بهتر است. من هم با دوماه یکبار موافقم. اصولا اگر این ضیافت ها مثل دفعه اول هیجانی تر و ناگهانی تر شوند بسیار دلچسب تر خواهند بود


ایمان رئیسی :
سلام دوست مجازی . من هم با نظر علیرضا موافقم. بهتره چند وقت در این مورد سکوت کرد. شاید یک ماه یا 15 روز. سپس بحث جدیدی مطرح کرد. موضوع جهانی شدن و مسئله ی ایران را هم بیشتر می پسندم. ممنون که این میزبانی چهارم را پذیرفتید. شاد باشید. ایمان رئیسی

مجید بدر said...
سلام جناب میرغلامی خسته نباشید و تبریک مرا برای میزبانی ضیافت چهارم بپذیرید.همانگونه که در ضیافت دوم نیز بارها عرض کردم ، اینجانب با فاصله دو ماه برای ضیافتها موافقم که باعث ایجاد طراوت و شور و حال بیشتر در فضای مجازی می شود. امیدوارم این مهم با اجماع نظر دوستان تحقق یابد.با سپاس فراوان

علیرضا said...
دوست من یک مساله دیگر، تا بحال عناوین بسیار کلی بوده ان موضوعات شما نیز در عین زیبایی و قابلیت بحث کلی و سمیناری هستند، شاید بشود جزیی ترش هم کرد تا تنوع بیشتر باشد مثل یک جزء معماری : دیوار، پنجره.یا مثلا اینکه هر کسی در موردپروژه هایی که بیشترین تاثیر را برویش داشته بنویسد.... یک کم راحت تر ، وبلاگی تر.جسارتم را ببخشیدsame old fears

کورش رفیعی:
سلام اولن میزبانی ضیافت 4 را تبریک می گویم و به نوبه ی خود تشکر می کنم .در باره ی زمان من حرفی ندارم و رای ممتنع می دهم چرا که نیازی نیست همه ی ما در تمام ضیافت ها شرکت کنیم کما اینکه در قبلی ها هم بعضی از دوستان شرکت نکردند .تنها حسن یک ماه این است که با توجه به تعداد زیاد وبلاگها زودتر می چرخد و هر کس می تواند با ایده های جدید در موضوع و نحوه ی برگزاری تنوع بیشتری به ماجرا بدهد . در نهایت فکر می کنم تصمیم نهایی حتی در مورد زمان با میزبان است . با آرزوی موفقیت
سلام
مرتضی عزیز
با توجه به اینکه شهر و مسائل آن از قبیل فضاهای عمومی _ نمود های روابط اجتماعی در ساخت کالبدی شهر یا مفهوم شهر {مفهوم های نوین اتی شهر} در وضعیت اجتماعی جهانی شده از زمره حوزه های مورد علاقه تو هستند. چرا ما را به مرز های معماری و شهر _اثر معماری و فضای شهری _ نمیبری؟یا ما را در مورد مفهوم و قابلیت های اجتماعی فضای عمومی در شهر و نقش کلیت اثر معماری _هم از جنبه بصری و به خصوص رفتاری _ به فکر کردن وانمیداری؟......من مثل علیرضای عزیز فکر میکنم اگر موضوع را جزئی تر انتخاب کنی تجربه بدی نباشد. ولی برخلاف بعضی از کامنت ها با فاصله انداختن و تطویل زمانی موافق نیستم. ................به رای گذاشتن موضوع را مصداق دمکراتیک رفتار کردن نمیدانم. انتخاب موضوع نهایتن با توست بدون هر دغدغه احتمالی. یک دوست

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام بر شما
به نظرم 2 ماه يك بار بهتر است.
لطفا سلام من را به بهرام طيار هم برسانيد.

ناشناس گفت...

ظبا سلام در مورد زمان نظر خاصی ندارم
چون در کلیت ماجرا تاثیر عمیقی نداره اما در رابطه با موضوع با مبحث معماری (سبک و مد) شدیداً موافقم.

شاد باشید
لیدا امینیان

ناشناس گفت...

SALAM MORTEZAYE GERAMI
DAR NASB SYSTEM COMMENTING " HALOSCAN" MOVAFAGH NABUDI KE.
YEK KARI MIKONIM , AZ UNJA KE MAN IN KARO BALADAM TEMPLATE BLOG RO BA CODE HAYE " HALOSCAN " BARYE BLOGGER ( OLD VERSION )RA BARAYE MAN EMAIL KON , BARAYAT DOROSTASH MIKONAM VA MIFERESTAM.

ناشناس گفت...

سلام وب سایت خوبی دارید .
عالی است.
این لینک ها را در وب سایت خود جای دهید .
رخبام www.rokhbam.ir
پایگاه هنر معماری www.architect2007.blogfa.com
لینک شما در سایت رخبام قرار داده شد در قسمت وبلاگ های معماری .
این خبر را هم منعکس کنید. در وب سایت خودتان و دوستانی که می شناسید و وب سایت و یا سایت معماری دارند بگید.
پايگاه اطلاع رساني رخـبـام با هدف ايجاد مرکزي تخصصي و علمي درزمينه هاي مختلف صنعت ساختمان، معمـــاري و شهرسازي، در اول آبان 1386 رسماً افتتاح گرديده است و هم اکنون جديدترين اطلاعات مرتبط با زمينه هاي فعاليت خود را به صورت هفتگي و ماهانه منتشر مينمايد .
احترماً به استحضار مي رساند پايگاه اطلاع رساني رخـبـام که در زمينه معماري فعاليت مي نمايد قصد دارد يک بانک اطلاعاتي در زمينه صنايع و مشاغل راه اندازي نمايد و به همين خاطر آماده پذيرش آگهي هاي تبليغات شما صاحبان صنايع با حداقل هزينه و بازديد بالا مي باشد .

ناشناس گفت...

سلام. ممنون از اطلاع رسانی. اینقدر درگیر امتحانات هستم که تقریباً بی خبر مونده بودم. من با موضوع اول "خیابان و کوچه" موافقم. و البته از ابتدا موافق بودم ضیافت ها آهسته تر برگزار شود.باز هم متشکر.

ناشناس گفت...

با سلام به شما دوست عزیز آقا مرتضی میرقلامی
من به نوبه خودم میزبانی ضیافت چهارم را به شما تبریک میگم
موضوعات بسیار خوبی را انتخاب کردید
تنها سر منشا درک معمارانه در ذهن فعال است و امیدوارم هر کدام از موضوعات که برگزیده شما باشد بتوان مطالبی مفید و در عین حال ارتباط واقعی میان انسان و معماری را در فضای مجازی بیان کنم
موفق باشید
محمد منفرد
www.memarbashi.blogsky.com